Sidor

torsdag 11 november 2010

Extravaganza sämre än Modifast!

Hej på er! Idag är det ett underbart väder med strålande solsken...Det går helt enkelt inte att vara inomhus!För några år sedan hoppade jag på ett program med Extravaganza under ca 8 veckor. För er som inte vet, är det VLCD diet med kostersättning som måltid. Nu har jag bläddrat i min tidigare dagbok och jämfört E med Modifast. Om det skulle innebära någon skillnad i takten till viktminskning. Kom nu ihåg att jag har ätit ett gott sunt mål om dagen och inte svultit denna period som jag faktiskt upplevde med E. Här kommer den intressanta nyheten... Än så länge är det ingen skillnad och skulle man detaljerat kollat grammen, ligger Modifast bättre till i min viktminskning. Det är verkligen helt onödigt att hålla det till 450 kalorier per dag när man kan må så mycket bättre och dessutom uppnå bättre resultat med ca 800+ kcal. Jag vill poängtera att detta gäller min kropp förstås, men jag tror verkligen att det även är så generellt. Det finns ett forskningsunderlag som stödjer detta fenomen. Gå in på www.modifast.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar