Sidor

måndag 18 oktober 2010

Kostersättning; Modifast!

Nu är det dags att börja min viktresa. Det är bara till att bita i det sura äpplet! Som man bäddar får man ligga sägs det. Jag smög sneglande förbi skafferiet i morse och tanken på att det var sista gången (om inte, så på länge)som jag skulle få min morgon dos av ett glas kall O`boy fick mig att svälja...  Kändes märkligt att blunda för mina dåliga vanor när det var dags för min frukost; 1 drink choklad (modifast). Jag vet förstås att dem första dagarna kommer att vara hemska och att det är så lätt att stoppa något i munnen, men aja baja! Jag har uppfattat att dem här dryckerna är tryggare då det är en LCD dryck som resulterar i ca;800 kalorier per dag, istället för en VLCD som motsvarar ca; 450 kl/dag. Intressant forskning har också gjorts och finns att ta del utav på modifast hemsida; Rössner et al VLCD vs, LCD i långsiktig behandlig av fetma.. Jag kommer blygsamt hålla tillbaka min startvikt för er men lovar att när tiden är mogen detaljerat blotta mig helt. Ni har mitt ord!
Alltså mitt kalori intag är 4 påsar Modifast som ska fördelas ut jämnt under dagen. Detta tillväga gångsätt kommer att hålla i sig ett tag, om jag mår fint förstås. Skönt att ha tagit steget och nu finns ingen återvändo. Indoorwalking blir det ikväll!En fantastisk träningsform... Tjoho! Here we go! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar