Sidor

söndag 7 november 2010

Trötta ögon

Ögonen går i kors...Jag kan knappt se tangenterna på tangentbordet. Är bara så trött och kan inte riktigt förklara varför. Visst! det är söndag men det har inte varit en grå dyster sådan, utan en solig, ljuvlig dag. Bladen på träden har växlat mellan hela färgspektret och himlen har varit friskt blå, men ändå känner jag mig håglöst trött. Jag kan inte tänka mig att det beror på min strama kost hållning då jag är noga med att få i mig mycket näring...Nej! Jag behöver bara vila upp mig lite, få lite egen tid och dra ett gosigt täcke över mig. Tänk vad ett fluffigt täcke kan göra för själen, några tända ljus och ensamhetens tystnad. Snart är det dags att belöna sig själv med något uppskattande. Det är viktigt när man kämpar, att omge sig själv av lite godbitar i vardagen, vad det än må vara. Jag ska göra mig en lista för alla delmål jag når på vägen mot min trivsel vikt, vad säger ni om det!? Nu mina vänner, fortsätter vi njuta av denna söndagen och ger oss utrymme för vila samt drömmar...Löven ligger som det vackraste täcket i skogen, tidigare i dag var hela skogen i samverkan med varandra. Nu har kvällens mörker infunnit sig...det är tid för stillhet, ro och återhämtning.  Vi är en del av allt!
Ögonen går i kors...

2 kommentarer:

  1. Du är duktig som kämpar på! Fortsätt så här, du har snart nått ditt mål!

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Man gör så gott man kan<3 Kraaam

    SvaraRadera