Sidor

torsdag 28 oktober 2010

6 kilo på 11 dagar

Ursäkta om jag varit lite snål med bloggandet. Idag kändes det jätte kul när man ställde sig på vågen och det visade 6 kilo ner...Kan verkligen inte säga till er läsare att det har varit pest och pina, utan dagarna har verkligen rullat på galant! Ni som har följt mig har sett att det funnits hjärnspöken ibland ,men får man bara en liten stund där man väger fördelar med nackdelar gällande en (ex)muffins...blir valet lätt. Det smakar alldeles säkert ypperligt precis för stunden men vad kostar det dig? Jag har alltid varit den typen som velat börja helhjärtat på något, vilket inte alltid är en fördel. Det är det som gjort att jag dragit ut på att verkligen börja på allvar och förändra något. Jag vet till exempel när min kära väninna ringde mig och uppmande om att vi skulle gå och träna. Direkt började jag tänka igenom hur mina tidigare timmar hade sett ut den dagen. Jag svarade; Nej...inte idag. Den har jag redan börjat fel. Precis så, har jag tänkt ofta. Ah! Jag har redan ätit chokladet och rostade mackor på förmiddagen- så det är kört...Allt eller inget.Hur ska det då någonsin bli bättre?! Kom igen alla där ute och bestäm er för att den enda som kan rädda er, är ni själv!"Just do it!" När man väl har börjat händer det något magiskt som ger dig kraft och du mår som en prins/prinsessa. Klart att det kommer tyngre perioder men en dag i taget. Jag har ätit en härligt läskande spenat sallad med bresola, lite mozarella, vinigrett, gurka och tomat. Perfekt innan träningen; Indoorwalking. Har träningsvärk i kroppen av min styrke träning, gott! Modifast är absolut på min topplista. Varmaste kramen till er!