Sidor

lördag 30 oktober 2010

Godis!

Det blir verkligen super mycket godis för barnen när dem annars så charmiga kidsen, plötsligt klär ut sig till små vampyrer för att knacka dörr så fort solen gått ner.
- BUS ELLER GODIS! Deras byte blir en enorm hatt fylld med godis som sedan ska landa, stegvis i en tuffings mage. Vilket hysteri det blir! Dessutom är det inte lätt att styra upp fördelningen på intaget av dessa farliga socker bovar.
Okej...jag tittade ner i hatten, försökte föreställa mig vad jag snott åt mig normalt sett. Alla kexchoklad eller dem knapriga daimchokladen? Svaret är givetvis dem båda, varför välja? Tack och lov, tog det inte lång tid att börja iaktta dem med största misstänksamhet. Ni där...er har jag blivit lurad av i massor. Jag har sökt tröst hos er och ni har låtsas vara min vän, men kolla vad ni gett mig! Massiva volanger som näst intill går att snurra några varv kring kroppen. E ni värda det? Att ha er mellan tänderna för ett ögonblick, röra runt er lite snabbt i munnen för att sedan sekunden efter svälja ner er. Ja! det är väl då ni börjar er "kriminella"verksamhet till fetma...Nej ni är inte värda det, definitivt inte! Pass på! Ni är ovan på allt ihop; beroendeframkallande, så håll er borta. När pulsen lugnat sig försökte jag prata barnen till rätta i deras iver, tyvärr utan någon större framgång...

2 kommentarer:

  1. Go for it Cia du är jätteduktig sååå stolt över dig :D jättekul med din blogg!

    SvaraRadera