Sidor

måndag 18 oktober 2010

En indier eller?

Blev alldeles tokig härom dagen...Stod vid busshållplatsen, vilket är väldigt ovanligt och väntade på en buss. Som småbarnsmamma har jag förstått att det är smidigt att rulla in med vagnen som sedan släpper av dig mitt i stan, och visst var det så. Det som hände var att bussen var full med människor, en del rullatorer samt barnvagnar. Denna busschaufför som körde stannade ändå snällt intill kanten men innan han öppnade gick han bak i bussen för att organisera upp det så jag med vagnen skulle få plats. En äldre herre stod och skruvade på sig och fnyste för sig själv...Jag förstod att det skulle komma någon kommentar, och mycket riktig!

- Vad sysslar han med?
- Han försöker snällt ordna plats åt oss...svarade jag lugnt. Han började rycka lite lätt i kroppen och grimaserade...sedan kom den hemska obildade kommentaren;
- E det en indier eller???
- Nej. Det e en människa!!! (suck)
Ja det var inte mycket mer man kunde säga eller göra men han satte dessvärre sitt avtryck  under mina kommande timmar...Vi alla är av samma värde!